Chat with us, powered by LiveChat IT eszköz használati irányelv – Alpha Online

Support hub

IT eszköz használati irányelv

IT eszköz használati irányelv

Kedves Kollégák!

A kiélezett kiberbiztonság állandósult veszélyhelyzete miatt, kérek minden kollégát, hogy olvassa el figyelmesen az alábbi felhívást! Az alábbi IT előírások a vállalatban használt magán eszközökre is vonatkoznak.

Felhívom a kedves kollégák figyelmét, hogy a vállalati eszközöket és a vállalati Internetet elsősorban munkavégzésre kell használni! Minden kolléga felel az IT eszközére letöltött és tárolt adatokért, tartalmakért és teljes körű kártérítési felelősséget vállal az esetlegesen ebből eredő károkért.

Szeretném, hogy minden kolléga ennek megfelelően használná a vállalat IT eszközeit (beleértve a telefonokat is), hiszen bármilyen komolyabb támadás esetén, súlyos károkat szenvedhet vállalatunk működése és ezzel akár veszélybe kerülhet a munkahelyünk is.
Igyekszünk megtenni a szükséges és elégséges intézkedéseket, hogy sikeresen megvédjük ezen veszélyektől cégünket és ehhez szükségünk van a Ti segítségetekre is!

A tudatos felhasználó az egyik, ha nem a legfontosabb védvonala az IT biztonságnak.
A tudatos felhasználó rendelkezik egy egészséges gyanakvással, minden IT-hez köthető tevékenység során. Legyen szó levelezésről vagy böngészésről, mindig kérdőjelezzük meg a hitelességét a kapott és látott tartalomnak!
Figyeljünk a gyanús jelekre és ne a megszokásosból cselekedjünk!
Gyanús jel lehet a nyelvezet, a megszólítás, a helyesírási hibák, de akár a protokolltól eltérő kérés, utasítás is.
Ismeretlen vagy akár ismert feladótól származó e-mailek vonatkozásában se kattintsuk linkre, képre, csatolmányra, amennyiben nem tudjuk mi az, vagy hova vezet, illetve nem vártuk azt. Ha nem vagyunk biztosak a levél vagy oldal tartalmában, inkább kérdezzük meg a levél feladóját vagy az IT Support kollégáit!
Kizárólag megbízható oldalakat használjunk és hitelesített alkalmazásokat, programokat töltsünk le!
Soha, semmilyen körülmények között ne adjunk ki személyes és hozzáférési, hitelesítő adatokat semmilyen formában!

Minden esetben jelezzétek az IT felé, ha ilyen jellegű kérést, megkeresést tapasztaltatok, akár levélben, akár külsős telefonon vagy más formában.

Amennyiben valaki egyéb rekreációs célra is használná IT eszközeit, az kellő körültekintéssel és kizárólag megbízható forrásból származó programokkal tegye azt! Az IT Support kollégái szívesen segítenek a hitelesített programok engedélyezésében, amennyiben azok megfelelnek a követelményeknek.

Magán eszközök esetén a vállalati rendszeren kívül is, kérlek kövessétek ezt az irányelvet! Nagyon sok problémától menthetitek meg magatokat és a vállalatot is.

Köszönöm az együttműködéseteket!